CPL(A) - Commercial Pilot Licence, dozvola profesionalnog pilota
Dozvola profesionalnog pilota sa SEP ovlaštenjem (single engine piston), te kasnije uz MEP ovlaštenjem (multi engine piston) za upravljanje klipnim zrakoplovima u komecijalne svrhe i u vizualnim uvjetima leta (VFR – Visual Flight Rules) predstavlja prvi korak prema profesionalnom bavljenju pilotažnim poslom, tj. stječe se zvanje 'profesionalni pilot zrakoplova'.
Tečaj osposobljavanja za profesionalnog pilota zrakopova
Završetkom ovog tečaja polaznik dobiva dozvolu profesionalnog pilota koja omogućava korištenje privilegija imatelja PPL dozvole, te sljedećih privilegija:
- obavljanje poslova zapovjednika aviona ili kopilota bilo kojeg aviona/helikoptera uključenog u operacije koje nisu komercijalni zračni prijevoz
- obavljanje poslova zapovjednika avion u komercijalnom zračnom prijevozu na bilo kojem jednopilotnom avionu
- obavljanje poslova kopilota u komercijalnom zračnom prijevozu
Teorijski dio obuke se vrši putem sustava učenja na daljinu na engleskom ili njemačkom jeziku, a sastoji se od navedenih cjelina od 250 sati online predavanja i 30 sati predavanja uživo.
Teorijski dio obuke zahtjeva računalo sa Windows ili MacOS operativnim sustavom i pristup internetu.
Kroz sustav polaznici su vođeni u učenju, i provjeri znanja, te su obvezni svaku od cjelina zadovoljiti sa min. 75% točnih odgovora, dok za 100 KSA sukladno zahtjevima po EASA FCL-u.
- 010 Air Law and ATC Procedures
- 021 Airframe Systems, Electrics, Power Plant
- 022 Instrumentation
- 031 Mass and Balance
- 032 Airplane Performance
- 033 Flight Planning and Monitoring
- 040 Human Performance and Limitations*
- 050 Meteorology*
- 061 General Navigation
- 062 Radio Navigation
- 070 Operational Procedures
- 081 Airplane Principles of Flight
- 091 VFR & IFR Communications
- 100 KSA100 Knowledge, Skills and Attitudes (KSA)
Praktični dio obuke se obavlja na aerodromu Lučko, kao baznom aerodromu za obuku pilota. Tijekom školovanja posjećuju se i ostali aerodromi u Republici Hrvatskoj i izvan nje.
Obuka se vrši na avionima Cessna 150 i Cessna 172, Cessna 172FR, a sve prema željama polaznika.
Kako bi se pristupilo praktičnom dijelu obuke, polaznik je obvezan posjedovati lječničku svjedodžbu I kategorije, i položene pretpristupne testove za praktičnu obuku.
Sam tijek obuke podijeljen je u nastavne cjelineUPRT osposobljavanje za sprječavanje nepravilnog položaja i vađenje iz njega.
Plaćanje se vrši u blok satovima naleta.
Sam tijek obuke podijeljen je u nastavne cjeline
- Aerodromsko letenje poznato kao i 'letenje u školskom krugu' gdje kandidat savladava elemente polijetanja, sletanja, standardne zaokrete, imitacije raznih otkaza na avionu, planiranja i horizontalnog letenja.
- Letenje u trenažnim zonama letenje u trenažnim zonama se sastoji od vježbi raznih elemenata u letu i vanrednim postupcima u letu, let na malim brzinama, prevlačnja aviona sa snagom i bez snage motora, oštrim zaokretima, i pokaznim osnovnim akrobatskim manevrima.
- Rutno letenje vjerovatno i najzanimljiviji dio obuke gdje polaznici krstare iznad predivnih gradova, posječuju druge aerodrome i uživaju u predivnim pogledima.