IR(A) – Instrument Rating

IR(A) - Instrument Rating - "Full IFR", ovlaštenje pilota za instrumentalno letenje

Instrument Rating (ovlaštenje pilotu za instrumentalno letenje) predstavlja odobrenje pilotu za uživanje posebnih ograničenih privilegija za upravljanje zrakoplovom u instrumentalnim uvjetima.

Vlasnik ovlaštenja za letenje u instrumentalnim uvjetima IR(A) može upravljati avionom po pravilima instrumentalnog letenja (IFR) te može letjeti IFR prilaze s Minimum Decision Height (DH) od 200 stopa.

Ako letite više od 40 sati cross-country godišnje, trebali biste upisati IR(A) tečaj. Ovaj tečaj će Vas učiniti boljim i sigurnijim pilotom te Vam pružiti daleko više mogućnosti u letenju.

Tečaj osposobljavanja pilota za instrumentalno letenje

Tijekom obuke za ovlaštenje za instrumentalno letenje polaznik se obučava pored teorijske obuke putem sustava učenja na daljinu i punim instrumentalnim naletom na avionu i određenim naletom na simulatoru za instrumentalno letenje.</p>

Tečaj se sastoji od 150 sati teorijske obuke sustavom učenja na daljinu, 20-ak sati teorijske obuke u učionici, te 50 sati naleta.

Teorijski dio obuke se vrši putem sustava učenja na daljinu na engleskom ili njemačkom jeziku, a sastoji se od navedenih cjelina od 150 sati online predavanja i 20 sati predavanja uživo.
Teorijski dio obuke zahtjeva računalo sa Windows ili MacOS operativnim sustavom i pristup internetu.
Kroz sustav polaznici su vođeni u učenju, i provjeri znanja, te su obvezni svaku od cjelina zadovoljiti sa min. 75% točnih odgovora.
  • FPLAN Flightplanning and -monitoring
  • RNAV Radio Navigation
  • INSTR Instruments
  • AIRLAW Air-Law
  • HPL Human Performance and Limitations *
  • MET Meteorology *
*imaoci CPL dozvole nisu obvezni polaganja sukladno EASA FCL.

Cijena: od 5.000,00 kn + 5% PDV
Praktični dio obuke se obavlja na aerodromu Lučko, kao baznom aerodromu za obuku pilota. Tijekom školovanja posjećuju se i ostali aerodromi u Republici Hrvatskoj i izvan nje.
Obuka se vrši na avionima Cessna 172, Cessna 172FR, a sve prema željama polaznika, dok se određeni dio vježbi obavlja i u simulatoru leta.
Kako bi se pristupilo praktičnom dijelu obuke, polaznik je obvezan posjedovati lječničku svjedodžbu I kategorije, i položene pretpristupne testove za praktičnu obuku.
Sam tijek obuke podijeljen je u nastavne cjeline

  • Osnove instrumentalnog letenja
  • dio koji se također obrađuje na tečaju za dovolu profesionalnog pilota, a pokriva osnove aerodromskog letenj, instrumentalnog zonskog letenja i rutnog letenja.

  • Osnovne instrumentalne procedure
  • upotreba instrumenata i letenje po NDB, VOR, RMI i HSI-u.

  • Instrumentalni prilazi
  • vježbanje instrumentalnih prilaza na aerodromima u 3D i 2D segmentima.

  • Letenje u izvanrednim situacijama
  • kroz ovaj dio obrađuju se simulacije izvanrednih situacija na avionu, od simulacija požara, otkaza motora, otkaza instrumenata, opreme ili upravljačkih komandi.

  • Instrumentalno rutno letenje
  • kao vrsta naprednog dijela školovanja i letenja po instrumentalnim rutama.

Plaćanje se vrši u blok satovima naleta.

Cijena u zavisnosti od strukture naleta